reklama

Mp3Trim – jednoduchý a nenahraditeľný

Na konvertovanie a grabovanie hudby som vám predstavil skvelý Foobar2000, na úpravu mp3 vám predstavím Mp3Trim.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Mp3Trim je jednoduchý Freeware programček, ktorý dokáže veľké veci s vašou mp3 skladbou. Zvyšuje a znižuje hlasitosť, odstraňuje prebytočné ticho na začiatku a konci, rozdeľuje a odstraňuje prebytočné kB, ktoré len zbytočne zväčšujú veľkosť skladby. Ktovie čo ešte všetko dokáže? Ach, áno skoro by som zabudol na takú maličkosť ktorú ja nazývam „kontrola mp3“, t.j. celistvosť mp3, čiže chyby v mp3, ako sú praskance a iné chyby ktoré dokážu vytvoriť napr. programy pre grabovanie.

Ja však využívam Mp3Trim na odstránenie tichaa na úpravu hlasitosti. Samozrejme že aj na kontrolu, ale tá je automatická pri načítaní mp3. Tak ako Foobar2000 aj Mp3Trim nie je na pohľad prepracovaný. Vlastne tam ani nie je čo zmeniť. Veď ako sa hovorí že „v jednoduchosti je krása“ nie?

Poďme sa teda na ten zázrak pozrieť.

Najskôr vám odporúčam si stiahnuť Fraunhofer Radium MP3 codec (ak ho už ovšem nemáte nainštalovaný), s ktorým bude Mp3Trim pracovať.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu



Jednoduchosť a krása. Poďme teda ďalej a ukážme si ako jednoducho upraviť vašu mp3, alebo rovno celý album.

Nájdeme si album:

Obrázok blogu




Zvolil som album Nightwish, ktorý som daroval bratovi na Vianoce. Nová speváčka ma zaujímavý hlas :), len tak na okraj.


Vyberieme skladbu a klikneme na otvoriť.

Obrázok blogu




Mp3Trim načíta a zobrazí základné údaje o mp3. V prvom rade sa zameriame na odstránenie zbytočného ticha na začiatku a konci. Stačí kliknúť na „Auto“, ešte sa mi nestalo aby bolo odstránené to čo nemalo.

Obrázok blogu




Ups, Nightwish už je upravený, tak tam hodím niečo iné.

Na tomto obrázku nám mp3trim ukazuje aký čas bude zo začiatku a konca skladby odstránené, aký bude výsledný čas mp3 a koľko kB sa ušetrí.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Obrázok blogu




Na zistenie hlasitosti podľa štandardu môžeme kliknúť na ďalšie „Auto“.

Obrázok blogu




Mp3Trim nám automatický zvolí a navrhne o koľko by sa mala zvýšiť hlasitosť.

Obrázok blogu




Ak súhlasíte tak už len stačí kliknúť na Save a je všetko hotové. Máte odstránené hluché časti začiatku a konca, taktiež prebytočnú veľkosť mp3 a samozrejme aj upravenú hlasitosť.

Obrázok blogu




Pri načítaní mp3 vám môže Mp3Trim vyhodiť tieto okna.

Obrázok blogu




Pravdepodobne je mp3 poškodená a upozorňuje vás že mali by ste si mp3 uložiť pod iným názvom a skontrolovať. Stačí prejsť celý proces a na konci nekliknúť na „Save“, ale na „Save As“.

Ďalšie okno môže byť napr. toto:

Obrázok blogu





Toto okno znamená že vaša mp3 je o 96% väčšia ako je povolené vo Free verzii. Ak to prepočítame na čas tak skladba dlhšia približne viac ako 7 minút je vo free verzii neupraviteľná. Ak chcete upravovať dlhšie skladby tak si musíte zaplatiť PRO verziu ktorá je dosť drahá. Avšak PRO verzia dokáže vašu mp3 ešte dôkladnejšie upraviť ako free verzia. Ak sa na to pozrieme z druhej strany tak klasická skladba má stále niečo okolo 3:45, čiže free verzia väčšinou postačí.

Ak však máte vašu hudbu uloženú ešte len vo formáte Wav tak na domovskej stránke máte aj WavTrim.

Na záver dodám že existuje ešte jeden, pomerne dosť rozšírený program, ktorý dokáže zvýšiť hlasitosť mp3, volá sa Mp3Gain. Ja s nim však nemám dobré skúsenosti. Okrem toho sú samozrejme iné ktoré som nevyskúšal a akosi ma to ani neťahá. Mp3Trim mi úplne stačí.

Ján Janec

Ján Janec

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Časom zistíte kto som... Zoznam autorových rubrík:  InternetHryCestovanieSoftwareSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu