reklama

Orange – Privysoká faktúra?...asi bežná vec

Zaobstaral som si internet od Orange, bohužiaľ hneď prvá faktúra a chybná

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Internet, v dnešnej dobe asi štandard v „každej“ domácnosti. Notebook som si kúpil asi niečo pred rokom. Nebavilo ma stále chodiť do internetovej kaviarne. Ste tam samozrejme obmedzený otváracou dobou a hlavne privysokými poplatkami. Jedného dňa som to už nezvládol a rozhodol som sa pre vlastný internet. Nemôžem si dovoliť mať pevné pripojenie k internetu a bol som nútený si zaobstarať mobilný internet.
Vybral som sa k našim známym mobilným operátorom. V predajni som sa opýtal čo mi môžu ponúknuť a vzal som si nejaké letáky. T-Mobile mal zaujímavú ponuku, ale v porovnaní s voľne stiahnutými datami sa mi to až tak lacné nezdalo. Orange bolo na tom trošku lepšie. S letákmi som sa vybral naspäť a preštudoval ich. Pokrytie bola jedná z mojich otázok na ktorú som akosi zabudol a celkom mi vypadla z hlavy. Volám operátorovi do T-Mobile nech mi overí pokrytie tam kde sa najviac zdržujem. Slabé, alebo skoro povedané žiadne. Zarazilo ma to. Momentálne bývam v blízkosti Bratislavy a nemá tu pokrytie. Takže T-Mobile škrtnuté. To isté som zopakoval v Orange. Pokrytie v jednej oblasti máme. Ináč ma celkom zarazilo ako mi odpovedal pracovník keď som sa pýtal na druhú oblasť. Ani neťukol do klávesnice a bez váhania odpovedal „Samozrejme“. Dokonca mi ochotne poradil aký modem je lepší a veci okolo toho všetkého. Z mojej strany obrovská spokojnosť. Ochota a pohotovosť. Samozrejme aj to pokrytie.

Nebolo čo riešiť a na druhý deň mierim do Orange. Spísali sme prípravu k zmluve. Prečo prípravu? Nemali momentálne USB modem ktorí som si vybral. Nechal som im číslo nech mi zavolajú keď bude. 3 deň som to nevydržal a zašiel som osobne do predajne. V dnešnej dobe čakať na objednanú vec dlhšie ako 2 dni je hrozné a k tomu tak blízko pri Bratislave, kde by to malo byť behom druhého dňa. Ešte dobre že som došiel. Pracovníčka mi oznámila „Bohužiaľ dodávateľ ho nemá na sklade“. Trošku ma to vytočilo. Opýtal som sa na iný modem typu PCMCA ( Option 3G/EDGE – Fusion +), pre tých menej znalých je to dátová karta ktorá sa väčšinou vsúva z boku notebooku. Tento modem je síce trochu pomalší, ale mne to v podstate nevadí. Internet využívam na surfovanie, získavaní nových informácií, písaní s rodinou a známymi, telefonovaní a samozrejme aj kvôli BLOGU. Tento modem mali na predajni. Tak sme spísali zmluvu na Mobilný Orange internet Nonstop s mesačným poplatkom 720 SK (s DPH)(ktoré mi budú sťahované z účtu v banke) a 4 GB voľnými dátami na stiahnutie (upísal som sa na 2 roky, vlastná IP adresa a modem za 1 SK). Aktivoval som si ešte elektronickú faktúru t.j. faktúra sa mi posiela na e-mail v PDF formáte, samozrejme zaheslovaná. Mimochodom toto fakturačné obdobie mám 100 voľných sms do Orange. Bohužiaľ sms už neposielam, radšej si zavolám. A to vďaka tomu že mám elektronickú faktúru. Odporúčam vám si zmeniť písomnú faktúru na elektronickú (chránite naše lesy a máte viac miesta v šuplíku na iné papiere).

Ale naspäť k internetu. Prvá faktúra bola v poriadku, nie ako som napísal v úvode. Ale! Prvá faktúra obsahovala

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  • nejakú adekvátnu čiastku za pravidelný poplatok ( nemal som ho celé fakturačné obdobie) – 452 SK (bez DPH)

  • vlastná IP adresa – jednorázovo 99 SK (bez DPH)

  • poplatok za modem – 0.80 SK (bez DPH)

  • aktivácia SIM karty – 799 SK (bez DPH)

  • spolu 1608 po zaokrúhlení (s DPH)


Zarážajúca bola až druhá faktúra kde som mal platiť za faktúru 799 SK (bez DPH). Teraz som uvažoval prečo. Keď som si aktivoval internet bola akcia na 720 SK (s DPH) mesačne a data boli zvýšené z 3.5 GB na 4GB. Obratom volám svojej operátorke kde nastala chyba. Vysvetlil som jej môj problém. Trošku si zaťukala do klávesnice a oznámila že do akcie spadajú iba užívatelia ktorý sa upísali na 3 roky. Vysvetlil som jej ešte raz moju situáciu. Odpoveď „ ja si to všetko overím a v priebehu dňa vám zavolám“. Tak to si aj myslím moja zlata, zamrmlal som si popod nos. Vybehol som z izby, zapálil si cigaretku a behom 2 minút zvoní mobil. Zdvihnem a vypočujem si čo mi povie. Zopakovala mi to isté čo som jej povedal o tej akcii a dala na moje slová „Máte pravdu pán Janec“. To si myslím moja zlatá, opäť maličké zamrmlanie popod nos. „ Bude vám zaslaný dobropis a v budúcej faktúre vám bude váš preplatok odpočítaný“.

Čo ma zarazilo? Situácia ktorá vyzerala ako bežná a operátorka sa stretáva s takým niečím asi každý deň. V podstate ak by som si nevšimol faktúru a nezareagoval platil by som mesačne viac peňazí ako by som mal.
Na druhej strane ma prekvapilo pohotové jednanie mojej operátorky a napravenie chyby.
Záver: Ak potrebujete mobilný internet, môžem vám poradiť a odporučiť Orange. Kvalita signálu je pekná a poplatky vs. voľné data je tiež dobrá. V podstate asi najlepšia.

Ján Janec

Ján Janec

Bloger 
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Časom zistíte kto som... Zoznam autorových rubrík:  InternetHryCestovanieSoftwareSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu